E-handel

E-handeln fortsätter att växa och det finns många plattformar som du kan använda dig av för att starta en webshop. Struktur, logistik, och affärssystem är viktiga parametrar för din E-handel. Marknadsföring och analys för din E-handel är en pågående process som kräver kreativitet, tålamod och resurser.

Utvärdering av E-handelssystem

Denna gång är det Aders Karlssons tur att gästblogga med en recension av olika E-handelssystem. Anders har arbetat med E-handel sedan 2007 och det är väldigt roligt att Anders vill dela med sig av sin erfarenhet. Read and Learn. Magic Wheel  Jag har pysslat med e-handel sedan 2007 då jag startade mitt andra företag i livet […]

Webbanalys är en del i din affärsprocess

Webbanalys är hjärtat för din webbplats när det gäller att mäta och utvärdera. Du behöver statistik för att förbättra ditt resultat. Det är omöjligt att utveckla din online business om du inte kontinuerligt arbetar med webbanalys. Business objective och Key Performance indicators En sak som jag rekommenderar innan din ledningsgrupp vill veta hur det går […]

Dropshipping och E-handel med glas

Jag arbetar med  Svenskt Presentglas och vi är återförsäljare till glasbruken Kosta boda och Orrefors. Företagen Kosta boda och Orrefors är svensk glaskonst stora flaggskepp med anor från 1800-talet. Fördel Den stora fördelen är att du slipper lagerkostnaden och hantering av artiklar. Samtidigt som det även kan vara en nackdel då du inte får ”känna” […]

The Lean Startup en bokrecension

The Lean Startup är en koncept som  handlar om att skapa och utveckla framgångsrika produkter och bolag.Men the lean startup konceptet kan även användas på vanliga bolag och organisationer. Eric Ries har utvecklat ett framgångsrikt koncept och bolag som Groupon och den amerikanska regeringen har alla jobbat med detta koncept som baseras på The lean […]

Varför det är viktigt att göra rätt från början med Magento

Detta är ett gästinlägg av min kollega och vän Cristian Herrera som arbetar som som Webbkonsult i eget bolag och Cristian har en bred kunskap om  det mesta som handlar om teknik och utveckling. Cristian kombinerar även sin teknik bakgrund med en strategisk syn på ett företags digitala närvaro. I detta gästinlägg så skriver Cristian […]

Dags för en mobil strategi

Mobilsurfarnas beteende skiljer sig en del jämfört mot besökarna till din vanliga webbsajt.De vill inte ha navigera på samma sätt som på en vanlig webbsajt, utan de vill gå på avslut så fort som möjligt. Men de flesta företag funderar fortfarande på om de ska ha en app eller en mobilsajt.Detta påverkar dina besökare och […]

URL vs Kategoristruktur för E-handel och SEO

I denna video så pratar jag med min vän och kollega Cristian Herrera om URL och länkstruktur för e-handel. Detta är en mycket viktig fråga när du skapar en e-butik eller plattform från start. Du har mycket att vinna på att skapa optimal struktur från start och du kommer också märka att det blir en […]

Social SEO och E-handel

Det är en hel del diskussioner om sociala länkar och dess påverkan på SEO och ranking(de blir indexerade)och olika tester framöver kommer att påvisa hur pass mycket det betyder för sökmotoroptimering. Men sociala medier, handlar om att engagera din målgrupp och för en E-handel, så handlar det om att engagera sina besökare att köpa, signa […]

Facebook och American Express samlar kunddata

I en tidigare artikel olika affärsmodeller för att samla kunddata på nätet så skrev jag om möjligheten att skapa riktad marknadsföring för olika affärsmodeller. Transaktionshistorik och sociala medier Jag har googlat vidare kring detta ämne och det är nämligen som så att American Express och Facebook har ett samarbete som de kallar för Link,Like, love […]

Olika affärsmodeller för att samla kunddata på nätet

Under resan med Internet som är vår tids största fenomen så har det växt fram olika affärsmodeller och plattformar som visat att de har olika potential att ta tillvara på Informationen om kunderna och deras besökare på nätet. Personligen så föredrar jag att få reklam om saker som jag är intresserad av. Det är ingen […]