Sociala Medier

sociala medier är ett fenomen som har påverkat företagens varumärken på ett sätt som tvingat företag att ta steget in i de sociala nätverken. Sociala medier handlar om att lyssna på din målgrupp och ta fram strategier där du får kontroll över vad som sägs om ditt varumärke och hur sociala medier kan öka ROI.

Stockholm Social Media Exchange #ssmx

I helgen var jag för första gången på Stockholm media exchange som är ”ett socialt och professionellt kunskapsutbyte mellan människor inom och kring sociala medier. Det innebär bland annat kommunikatörer, webbredaktörer, informatörer, PR-folk och en och annan social media-expert”.  Det som gillar med ett event som detta, är att man alltid träffar intressanta människor och […]

Alla projektledares värsta mardröm

Idag gästas bloggen av  Elwira Kotowska som är en kommuniktör, marknadsförare och  projekledare. I dettta gästinlägg pratar Elwira om utmaningarna eller mardrömmarna som alla projektledare ställs inför varje dag och hur vi ska lösa detta. Jag känner igen mig i de situationerna som Elwira skriver om. Alla projekt har sin utmaning. Alla är projektledare Vi […]

Facebook har läckt privata meddelanden

Jag misstänker att idag var det en dag som skakade om utvecklarna på Facebook, och att det inte riktigt var bra för aktien.Facebook dementerar givetvis att privata meddelanden från din inbox, på något sätt publicerats öppet på din wall. Det ser ut att vara aktuellt för meddelanden från 2007-2009, samtidigt som det även finns meddelanden […]

Var överallt – 7 tips för att synas mer!

Idag gästbloggar Petter Hedman här på sajten och han skall prata om att vara överallt på nätet utan att arbeta för mycket. Petter finner du vanlitgvis på sokmotoroptimering24.se där han nu gör en intervju serie med kända svenska sökmotoroptimerare.Vi går direkt på tipsen om hur du relativt enkelt kan synas på flera ställen samtidigt: Idag […]

5 tips när du ska gästblogga

  Det är bra för ditt personliga varumärke eller företag. Du kan skapa länkar som påverkar SEO. Se till att du snabbt skickar ditt inlägg. Var inte för påstridig om att ditt inlägg ska publiceras. Skapa relationer för att gästblogga. Fråga inte om du får ligga på första dejten.

Skapa en kalender för hur du bloggar

Det är ingen ide´att du köper ett gymkort och sedan så tränar du endast en gång i veckan.Träning kräver planering och det är samma sak med att blogga. Planera er tid i en kalender.WordPress Editorial calendar är ett väldigt effektivt plugin, som gör att du kan planera ditt bloggande  varje dag, vecka, eller månad. Träning ger […]

Efter tre år och 9240 tweets

Jag har varit aktiv på twitter under tre år och med ett tweet om detta inlägg, så blir det 9240 tweets. Det tog ett tag innan jag fick ett syfte till att börja tweeta, på den tiden så förstod jag inte poängen med att twittra om allt mellan himmel och jord. Jag twittrar fortfarande inte […]

#truStockholm unconference

Under denna vecka så var jag en av deltagarna och track leader tillsammans med Mattias Grönborg på #trustockholm som är en unconference som startades av Bill Boorman och de finns även i London och Bryssel. Social Honesty var med och arrangerade detta event i Stockholm på restaurang Grodan. Denna konferens är till för rekryterare och […]

e- post marknadsförare och sociala medier

E-post marknadsföring är inte död och insikten från sociala medier kan hjälpa till att förbättra din e-post kommunikation genom att ställa följande frågor: Vad är viktigt eller heta ämnen för min publik? Vad är rätt ton och budskap för min e-post marknadsföring? Vilken är den virala effekten av ett nyhetsbrev? i vilka sociala medier finns […]

Involvera säljchefen i sociala medier

I denna V-logg, så pratar jag och Mattias om bemanningsbranschen, där Mattias har  ett flertal års erfarenhet av försäljning. Vi har kikat på Manpower, Adecco och Academic Works och vi tycker även att bolagen ska involvera säljchefen i sociala medier. Det är få som förstått kopplingen mellan traditionell försäljning och sociala medier.(Infographic). Det är primärt fokus […]